CAN THO HERITAGE MARATHON: HƠN CẢ MỘT GIẢI CHẠY

Mar 10, 2021 1:00:00 AM
92.jpg

Caption


​​​​​​​

The Can Tho Heritage Marathon was held for the first time in December 2019 and was quickly approved by the Can Tho municipal authority to become the official annual marathon of the city in the heart of the Mekong Delta in Vietnam's southern region.

More than a race, the Can Tho Heritage Marathon helps showcase the poetic beauty of the Tay Do (Western capital) land through roads connecting the city's heritage sites and landmarks, giving runners unforgettable experience about the simple and peaceful life of the people in the river basin.

More than a race, the Can Tho Heritage Marathon has affirmed its role as a cultural sport activity that can draw a huge number of foreign visitors, bringing many  opportunities in employment, developing tourism and the local economy.

More than a race, the Can Tho Heritage Marathon also gives tourists and the city residents deep inspiration with the messages "For a Green - Clean - Beautiful Can Tho" and "Intelligent - Dynamic - Kind - Generous - Elegant" Can Tho people.

The poetic running tracks with friendly Tay Do people will surely bring a very interesting experience to runners. Sign up now for the Can Tho Heritage Marathon 2021 to get the best deals.

----------

Race Date: December 5, 2021


Can Tho Heritage Marathon được tổ chức lần đầu tiên vào tháng 12/2019 và đã ngay lập tức được lãnh đạo thành phố Cần Thơ chấp thuận trở thành giải chạy thường niên chính thức của thành phố.

Hơn cả một giải chạy, Can Tho Heritage Marathon giúp giới thiệu vẻ đẹp thơ mộng của vùng đất Tây Đô thông qua những cung đường kết nối các di sản và danh thắng của thành phố, đem đến cho các vận động viên tham gia những trải nghiệm không thể quên về cuộc sống bình dị và hiền hòa của người dân miền sông nước.

Hơn cả một giải chạy, Can Tho Heritage Marathon đã khẳng định vai trò trở thành một hoạt động thể thao văn hóa có thể thu hút lượng khách quốc tế rất lớn tham gia, đem đến rất nhiều cơ hội việc làm, phát triển du lịch, kinh tế địa phương.

Hơn cả một giải chạy, Can Tho Heritage Marathon còn mang đến cho du khách và người dân thành phố nguồn cảm hứng sâu sắc với thông điệp “Vì Cần Thơ Xanh – Sạch – Đẹp” và người Cần Thơ “Trí tuệ - Năng động - Nhân ái - Hào hiệp - Thanh lịch”
Những cung đường chạy đầy chất thơ với những con người thân thiện của vùng đất Tây Đô chắc chắn sẽ mang đến những trải nghiệm vô cùng lý thú cho các runner. Hãy đăng ký ngay Can Tho Heritage Marathon 2021 để có được những ưu đãi không thể tuyệt vời hơn các bạn nhé!!!

Ngày chạy: 5/12/2021

TIN LIÊN QUAN